“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Rabu, Januari 26, 2011

Simbah isteri dengan asid


JAZAN: Seorang lelaki Arab Saudi ditahan polis kerana menyimbah asid kepada isterinya, seorang warga Yaman di bandar Samta di selatan wilayah Jazan, semalam. Wanita itu cedera di muka, dada, leher dan tangan.

Menurut jurucakap polis Jazan, Kolonel Abdullah Al-Qarni, lelaki itu menyerang isterinya ketika pasangan berkenaan bertengkar.

“Suspek ditahan untuk siasatan lanjut,” katanya.

Wanita yang dikenali sebagai Wafa itu menggesa pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap suaminya, lapor akhbar tempatan Wafa berkata, dia mengahwini suspek 10 tahun lalu dan mereka mempunyai tiga anak lelaki.

“Suami saya tidak mendaftarkan perkahwinan kami dan status anak yang dilahirkan. Kami juga tidak mempunyai kad pengenalan,” katanya. Wafa mendakwa suaminya juga menderanya sejak beberapa tahun lalu.

“Dia telah menyusahkan saya sejak bertahun-tahun lamanya dan langsung tidak menghargai saya sebagai ibu kepada tiga anak lelakinya. Saya akhirnya melarikan diri dan berlindung di kediaman saudara untuk menjaga bapa yang sudah tua,” tambahnya.

“Sejak itu, dia mengancam saya dan memberitahu akan memaklumkan kepada pihak berkuasa supaya saya dan keluarga dihantar pulang ke Yaman. Bimbang dengan keadaan bapa yang sakit dan keselamatan ahli keluarga lain, saya terpaksa kembali kepadanya sebelum disimbah asid ke tubuh,” katanya sambil memberitahu kejadian itu berlaku sebelum Ramadan lalu.

“Saya pulang ke rumah selepas selesai dirawat di hospital akibat melecur. Pada hari wukuf di Arafah pula, dia cuba menyiram saya dengan cecair peluntur. Saya berjaya melarikan diri dan melaporkan kejadian kepada polis,” katanya lagi. - GN

HMetro 26/01/2011


0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails