“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Sabtu, Oktober 11, 2008

Tips isteri sentiasa dara

Salamun'alaik,

Hari ini saya ingin berkongsi petua yang saya terima melalui KBS (Kelab-BersamaSuzana). Petua ini dikirimkan oleh Pn Suzana, yang diturunkan oleh Dr. Fatimah Az-Zahra.

Dr. Fatimah Az-Zahra telah menurunkan petua untuk kaum ibu menjaga diri agar sentiasa jadi macam 'abqaro' menurut ayat di dalam Surah al-Waqiah. ('Abqaro' ini bermaksud perawan yang sentiasa menjadi perawan). Ayat ini elok untuk diamalkan setiap hari oleh kaum ibu untuk menjaga kesihatan luaran dan dalaman.

Caranya:

Lepas solat Isya', ambil air segelas, baca :

1. Al-Fatihah 1 kali,
2. Ayatul
Qursi 1 kali,
3. Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali.

سُوۡرَةُ الواقِعَة
إِنَّآ أَنشَأۡنَـٰهُنَّ إِنشَآءً۬ (٣٥) فَجَعَلۡنَـٰهُنَّ أَبۡكَارًا (٣٦)
عُرُبًا أَتۡرَابً۬ا (٣٧) لِّأَصۡحَـٰبِ ٱلۡيَمِينِ (٣٨)

Maksud surah Al-Waqiah ayat 35-38:

(56.35) Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri (bidadari) mereka dengan ciptaan istimewa, (56.36) Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh), (56.37) Yang tetap mencintai jodohnya, serta yang sebaya umurnya, (56.38) (Kami ciptakan mereka) untuk golongan kanan.

Boleh didengari secara online di QuranExplorer.com

Sila lanjutkan kepada kaum ibu dan isteri tuan-tuan, semoga ada manafaatnya.

NB: Abaikan huruf di bawah tu, kalau saya delete, nanti 'dia' kacau ayat A-Quran yang saya C&P kat atas nu....


٣

1 ulasan:

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails