“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Rabu, Jun 25, 2008

Resepi tambah berahi


Salam sejahtera,

AMARAN! Bacaan ini khas untuk mereka yang sudah ada sijil nikah sahaja. Kepada mereka yang masih tidak ada pasangan atas sebab musabab tersendiri, jangan nak menggatalkan mata membaca artikel ini. Cari pasangan cepat-cepat, habaq mak-ayah dan tok khadi, nikah. Lepas itu boleh mai sini balik baca artikel 18SX no... Adalah menjadi tanggungjawab kalian menanggung apa-apa risiko meraban atau raban teben jika masih berdegil untuk menghabiskan artikel ini.

Gelojak nafsu seks ada pasang surut. Ada ketikanya nafsu berahi menyala-nyala tapi sampai satu ketika ia hilang tanpa diketahui sebabnya. Namun sudah lumrah, tak ramai yang mahu tampil mendapatkan rawatan pakar apabila berhadapan dengan masalah ini. Pada mereka, keadaan akan kembali normal seiring dengan masa.

Tetapi bagaimana pula jika hasrat seksual terus hambar dalam tempoh yang lama? Hendak bertemu pakar terasa malu tapi pasangan sudah mula merungut dengan sikap dingin seks anda.

Bagi anda yang menghadapi masalah yang sama dan masih gusar ataupun diselubungi perasaan malu untuk mendapatkan rawatan, apa kata cuba dahulu dengan cara semulajadi.

Berikut adalah resepinya:


1. PERCAYA diri

Tidak ada yang dapat menurunkan hasrat seksual seseorang selain rasa rendah diri. Manjakan diri ketika anda berasa tidak yakin ataupun sisihkan waktu untuk bersantai atau melakukan aktiviti yang dapat menbuatkan anda terasa lebih baik.

2. URUTAN

Teknik urutan dapat dilakukan untuk meningkatkan rangsangan seksual terutama jika anda sedang tertekan, rungsing atau marah. Sediakan bilik dengan suasana yang romantik, muzik yang lembut dan mulakan mengurut pasangan. Setelah siap, mintalah pasangan mengurut anda pula. Sila rujuk teknik 'cakar harimau', petua orang dulu-dulu.

3. MAKAN dengan betul

Jika tubuh lemah akibat tahap kesihatan yang buruk, tidak mustahil hubungan seksual juga akan terkena tempiasnya. Bukan saja mungkin menghadapi masalah yang berkaitan dengan organ seksual anda.

Bagi mengelakkan masalah ini dari berlaku, amalkan pemakanan yang sihat. Makanlah lima sehingga sembilan jenis buah-buahan dan sayuran sehari untuk menjaga kesihatan. Vitamin dan antioksida yang terkandung dalam makanan akan membantu menjaga aliran darah pada organ seksual dan mencegah penyakit kronik tertentu.

4. KURANGKAN berat badan

Memiliki berat badan yang berlebihan mampu mempengaruhi kualiti kehidupan intim. Obesiti dapat menimbulkan penyakit pembuluh darah yang mengurangi aliran darah ke organ genital. Akibatnya zakar 'tenggelam' dan ereksi sukar terjadi.

5. SENAMAN

Senaman teratur akan membantu meningkatkan aliran darah ke organ seksual. Selain itu, ia juga dapat membantu anda berasa yakin pada diri sendiri. Sesuatu yang dapat meningkatkan keyakinan diri akan meningkatkan nafsu seks.

6. BERHENTi merokok

Jika anda memang seorang perokok tegar, fikirkanlah akan kemungkinan anda menghadapi masalah seks. Memang telah lama dikenal pasti bahawa rokok memiliki pengaruh yang buruk terhadap aliran darah ke organ seksual. Ia mampu menyebabkan penyempitan pembuluh darah di bahagian sulit. Di samping itu, merokok juga melemahkan stamina baik untuk melakukan kegiatan harian mahupun aktiviti seks.

7. GiNKO biloba

Herba yang memiliki khasiat penyembuhan ini berasal dari daun-daun tumbuhan ginko biloba. Ia dikatakan dapat memperbaiki aliran darah ke otak dan organ seksual. Ginko biloba juga diyakini memiliki kesan meningkatkan hasrat, kesenangan seksual dan orgasma.

8. YOHiMBiNE

Ia mungkin agak asing bagi masyarakat kita, namun Yohimbine telah lama digunakan di Afrika sebagai ubat perangsang nafsu berahi dan sering disebut Viagra semulajadi. Yohimbine diyakini dapat memperbaiki impotens pada lelaki walaupun percubaan secara klinikal belum lagi terbukti.


0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails