“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Isnin, April 26, 2010

Murid cuba terjun dari bangunan sekolah

BACHOK 25 April - Satu lagi kes pelajar cuba terjun dari bangunan sekolah dilaporkan berlaku, kali ini di Bachok, Kelantan.

Puncanya juga sama seperti yang berlaku di Perlis dua hari lalu, disebabkan pelajar tidak tahan diejek oleh rakan-rakan.

Dalam kejadian di Bachok hari ini, seorang murid Tahun Lima di sebuah Sekolah Rendah dikatakan cuba terjun daripada bangunan sekolahnya. Murid itu memanjat koridor di tingkat empat dan menghayun kakinya ke bawah. Bagaimanapun cubaan kanak-kanak berusia 11 tahun itu gagal apabila dia berjaya diselamatkan oleh salah seorang guru.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Bachok, Saipu Bhari Mohd. Noor berkata tindakan guru berkenaan yang bertindak pantas menyambar tubuh kanak-kanak itu telah berjaya menyelamatkannya.

"Ketika kami tiba di tempat kejadian kira-kira jam 10.45 pagi selepas mendapat panggilan, kanak-kanak berkenaan sudah berjaya diselamatkan gurunya selepas mengambil masa kira-kira lima minit untuk memujuk mangsa," katanya kepada pemberita.

Saipu Bhari berkata, setelah disoal, murid tersebut dari Kampung Aman Kandis dipercayai tidak tahan diejek oleh rakan-rakannya lalu mengambil keputusan nekad tersebut.

Dalam kejadian di Perlis, seorang pelajar lelaki berusia 14 tahun Sekolah Menengah Kebangsaan Syed Hassan cuba terjun dari sebuah bangunan tiga tingkat sekolah itu, ekoran tidak tahan diejek oleh rakan-rakannya selepas dua pelajar perempuan dikatakan telah menolak cintanya.

- BERNAMA

Sumber : Utusan 26/04/2010


0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails