“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Khamis, Disember 31, 2009

Misteri lubang tandas tersumbat terjawab

PULAU PINANG 30 Dis. - Siapa pun tidak menyangka bahawa sebuah tandas yang tersumbat di sebuah kilang di Zon Perindustrian Bebas Bayan Lepas di sini berpunca daripada mayat seorang bayi yang dibuang.

Bayi perempuan malang itu ditemui oleh seorang tukang cuci tandas yang sebelum itu menerima aduan mengenai tandas tersumbat di kilang tersebut pada pukul 2.15 petang ini.

Tukang cuci itu terkejut apabila mendapati punca tandas tersumbat disebabkan terdapat mayat seorang bayi yang tersangkut dalam salah satu lubang tandas.

Dia segera memaklumkan penemuan mayat terbabit kepada pihak pengurusan kilang yang kemudian membuat laporan polis.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Supritendan Hatta Mohd. Zin ketika dihubungi mengesahkan penemuan mayat bayi itu.

"Disebabkan keadaan bayi yang tersangkut dalam lubang tandas itu, kita terpaksa meminta bantuan anggota Balai Bomba dan Penyelamat Bayan Baru untuk mengeluarkan bayi itu. Pihak bomba terpaksa mengambil masa hampir tiga jam untuk mengeluarkan bayi perempuan itu yang ditemui cukup sifat," katanya.

Susulan daripada itu, beliau berkata, polis menahan seorang wanita Indonesia berusia lingkungan 20-an bagi membantu siasatan.

Selain itu, katanya, polis sedang mengesan seorang lagi wanita yang turut mempunyai ciri-ciri seperti bersalin di kilang itu.

"Siasatan sedang giat dijalankan dan kes ini disiasat di bawah Seksyen 318 Kanun Keseksaan menyembunyikan kelahiran," katanya.

Tambah beliau, mayat bayi itu dibawa ke Hospital Balik Pulau untuk bedah siasat.

Sumber : Utusan 31/12/2009


0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails