“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Sabtu, Februari 11, 2012

Wanita dan handbag - bab 6

Coach Madison Leather Hailey #14304 - Walnut


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Aduyai... setelah beberapa siri entry berkaitan wanita dan handbag, akhirnya saya terjebak membeli handbag jenama Coach secara online... Imej handbag yang dilihat di laman sesawang sini situ sana sini sangat menarik dan menyebabkan 'kerasukan' hingga tidak dapat tidur lena dibuatnya. Inilah penangan godaan nafsu! Bueno!

Sebelum membuat pembelian, tentulah saya meninjau beberapa laman sesawang dan berusaha meluangkan masa membuat kunjungan ke outlet Coach untuk melihat secara lebih dekat, hangbag yang telah menawan hati ini. Banyak sungguh handbag yang berkenan di hati, aduyai... rambang mata dibuatnya! Takkanlah hendak beli ke semua design dan warna yang ada, jadi terpaksalah saya buat pilihan mengikut budget yang ada dan akhirnya, Coach Madison Leather Hailey #14304 inilah yang selamat sampai ke tangan.

Handbag ini lebih kecil daripada handbag yang pernah saya miliki dan secara kebetulan agaknya, sejak terkena 'sindrom handbag berat', maka handbag ini sangat sesuai untuk dijadikan teman baru.

Ciri-ciri Coach Madison Leather Hailey #14303

A beautiful, hand-finished leather design with a simple shape and understated hardware — the quintessential Coach bag, with an adjustable crossbody strap for versatility and a spacious, intuitively organized interior.

* Leather
* Inside zip, cell phone and multifunction pockets
* 3 hang tags
* Zip-top closure, fabric lining
* Handle with 10" drop
* Longer strap for shoulder or crossbody wear
* 13 1/2" (L) x 10 1/4" (H) x 5 1/2" (W)
* Black and mahogany are limited edition colors

Sebenarnya, Hailey #14303 ini lebih kurang sama dengan Hailey #18633 yang diberi nafas baru. Bila sudah diberi nafas baru, maka harganya lebih mahal daripada Hailey #14303. Harga di outlet sangat-sangatlah mahal, ehem... bagi orang kebanyakan seperti saya tentulah mahal harganya... harga online pula cuma kurang 20% daripada harga outlet. Hailey #14303 pula, material dan designnya lebih kurang sama dengan Hailey #18633, tetapi harganya jauh lebih murah (hampir separuh daripada harga di outlet). Pucuk dicita, ulam mendatang.... お買い得!買っちゃうぞ!

Terdapat beberapa perbezaan yang tidak terlalu ketara di antara keduanya. Saya telah membuat beberapa penelitian akibat 'kerasukan' ini...

Hailey #14303 (kiri) dan Hailey #18633 (kanan)... tak banyak perbezaan, kan?


keadaan di dalam handbag (imej diambil dari internet)


handbag boleh disandang atau diselempang ke bahu


Cukuplah entry merapu hari ini. Jumpa lagi di lain entry...




Capaian entry berkaitan :
Wanita dan handbag
Wanita dan handbag - bab 2
Wanita dan handbag - bab 3
Wanita dan handbag - bab 4
Wanita dan handbag - bab 5

0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails