“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Khamis, Jun 09, 2011

12 sikap untuk peroleh seks yang hebat


Sikap yang positif bukan saja perlu untuk memajukan karier tapi juga perlu dalam urusan seks. Sikap sebegini akan meningkatkan kehidupan seks sementara sikap pula negatif memberi kesan yang sebaliknya. Oleh itu jika anda mempunyai sikap negatif maka segeralah berubah.

Contohnya sekiranya ketika ini anda selalu tidak mencapai kepuasan seks, jangan rendah diri dan meninggalkan urusan ranjang sebaliknya terus berusaha mencari jalan penyelesaiannya. Selain itu praktikkan 12 sikap di bawah ini untuk memastikan anda mendapat seks yang hebat. Saranan diberikan oleh pakar terapi seks Joel D. Block. Ph.D dalam buku Secrets of Better Sex.

1. Carilah ilmu pengetahuan


Ilmu pengetahuan adalah kekuatan seksual. Sebagian masyarakat terkadang masih percaya mitos atau hal yang keliru tentang seks. Tidak kurang juga ramai sebenarnya yang salah faham tentang perkara berhubung dengan seks. Contohnya menafsir isteri dan suami yang tidak mencapai kepuasan kerana punya sakit kelamin, isteri yang tidak mampu mencapai orgasme saat berhubungan intim dikatakan sebagai frigid, suami yang mengalami ejakulasi pra-matang bererti memiliki masalah keintiman atau suami yang tak mampu ereksi saat berintimasi akan marah hebat pada pasangannya.

Sebenarnya ketidakpuasan seks ini bukan saja disebabkan penyakit tapi boleh jadi kerana faktor tekanan dan juga persekitaran. Inilah pentingnya untuk memiliki pengetahuan yang luas tentang seks untuk menghindarkan kita dari segala misinformasi seksual yang akan menimbulkan kesalah-fahaman dan berakibat fatal, boleh melukai perasaan dan menurunkan level kenikmatan seksual.

2. Ada keberanian

Seks memerlukan sedikit keberanian. Jangan biarkan rasa takut dan malu membatasi perilaku seks anda. Rasa takut akan kegagalan atau tidak dapat memenuhi harapan sendiri atau pasangan anda akan membuatkan seseorang itu berhenti mencuba teknik baru dan posisi yang berbeza atau meminta layanan seks seperti yang mereka inginkan.

3. Punya keinginan

Kebebasan seksual adalah kebebasan dari belenggu tirani dari kata “harus”. Seks adalah tentang “keinginan”, bukan “keharusan”. Apa yang anda dan pasangan anda inginkan? Itu yang menjadi pokok utama bukan apa yang anda fikir harus anda inginkan.

4. Saling bekerjasama

Kepuasan seks paling tinggi diperoleh bila suami isteri saling bekerjasama dan melibatkan diri sepenuhnya. Jika anda terlalu sibuk memperhatikan potensi dan kepuasan sendiri dan mengetepikan kepuasan pasangan, seks sudah tentu tidak menyenangkan.

5. Kepercayaan

Seks yang terbaik diperoleh bila pasangan berasa selesa antara satu sama lain. Bagi mengatasi halangan keselesaan ini maka diperlukan keyakinan bahawa diri diterima secara penuh oleh pasangan.

6. Ada komunikasi

Jika anda mampu meluahkan keinginan seks anda dengan jelas tanpa ada hati yang kecewa dan tersentuh maka anda komunikator yang efektif. Perkara ini cukup penting bagi mendapat kepuasan di ranjang.

7. Saling mencintai

Seks yang paling memuaskan berlaku jika pasangan saling mencintai satu sama lain. Tanpa perasaan cinta, anda juga tidak akan ada nafsu untuk melakukan seks dengan pasangan.

8. Bersedia cari penyelesaian

Ada kalanya pasangan mengalami masalah seksual yang tidak dapat mereka atasi sendiri. Jangan biarkan masalah tersebut merosak hubungan. Pasangan dengan sikap yang baik akan mencari bantuan profesional untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi.

9. Kesihatan yang baik

Sentiasalah menjaga pemakanan dan melakukan senaman, ia adalah cara utama mendapat kesihatan yang baik. Tubuh badan yang sihat bukan saja perlu untuk anda mencari nafkah tapi juga untuk memastikan diri dan pasangan dapat menikmati seks.

10. Buang fikiran kolot

Antaranya fikiran dalam perihal seks, lelaki harus memulakan dan mendominasi suasana, sementara wanita bersikap pasif. Fikiran sempit sebegini akan membatasi pengalaman erotik.

11. Perlu romantis

Seks akan lebih dinikmati dalam suasana yang romantis. Oleh itu cipta keadaan yang sebegini sewaktu berhasrat melakukan seks. Ia juga akan memberi kepuasan ekstra pada pasangan.

12. Humor

Kita sering menganggap seks terlalu serius. Seks seharusnya menyenangkan, dan kadang-kadang lucu. Canda tawa juga selalunya akan membuatkan hubungan tambah hangat dan mesra.

Demikian disenaraikan 12 sikap untuk memastikan anda mendapat seks yang hebat. Semoga bermanfaat!




Sumber : MW#1436

1 ulasan:

  1. good info!!sgt penting utk kebahagian rumah tangga...mmg kesedaran sebegini kurang di kalangan suami isteri...

    BalasPadam

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails