“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Isnin, Jun 20, 2011

Kate kurang berat badan berlebihan

Kate Middleton


Beliau amat berhati-hati dengan pemakanan

LONDON: Kate Middleton mula menjadi buruan media sejak keluar bersama Putera William tetapi selepas perkahwinan mereka pada 29 April lalu, tumpuan paparazzi mula berubah apabila bukan lagi cerita dongeng Cinderella yang dikejar tetapi mengenai kehilangan berat badan beliau yang berterusan.

Kate sentiasa kelihatan langsing dan menjelang perkahwinan beliau dulu, beliau banyak kehilangan berat badan. Ia disifatkan sebagai sesuatu yang tidak biasa bagi pengantin perempuan sebelum perkahwinan. Tetapi pada kemunculan pertama beliau di khalayak selepas berbulan madu, wanita pilihan Putera William itu kelihatan kehilangan berat badan berlebihan.

“Wills mahu Kate untuk menambahkan berat badan tetapi beliau enggan,” dedah satu sumber dalaman istana. “William menyangkakan mereka akan makan, minum dan bergembira ketika bulan madu tetapi Kate dikatakan amat berhati-hati dengan apa yang dimakannya. Malah kadar kiraan kalori beliau dilaporkan pada garisan sempadan OCD (Obssesive Compulsive Disorder).”

Duchess of Cambridge itu mungkin berhadapan dengan tekanan yang sukar digambarkan bagi mereka yang berada di luar status selebriti. Tetapi beliau sememangnya benar-benar kelihatan cengkung. Sumber istana itu menambah, “Ukuran pinggang beliau kini kurang 24 inci. Sebelum beliau bertemu Presiden Obama, gaun Reiss yang dipakainya adalah bersaiz 8.

Pereka Anya Hindmarch mengulas mengenai perkara itu. “Saya harap beliau tidak menjadi terlalu taksub sebagai ikon fesyen kerana ia akan menyebabkan beliau penat. Saya mengenalinya dan beliau adalah seorang gadis sihat biasa. Beliau melakukan banyak senaman dan sebab itu beliau mengalami penurunan berat badan sebelum perkahwinannya.”

Malah satu terma baru dinamakan sempena perkahwinan, ‘brideorexia’, selepas Kate dilaporkan mengalami pengurangan berat badan dari saiz 8 kepada saiz 2 hanya dalam masa enam bulan.

Ramai mempersoalkan jika ia benar-benar membabitkan masalah kecelaruan makan dan jika ia bakal menjadi seperti Puteri Diana yang mengakui turut mengalami kedua-duanya iaitu masalah bulimia dan kecelaruan makan. – Agensi




Petikan : BHarian 20/06/2011

0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails