“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Isnin, Februari 14, 2011

Butang 'Teruskan bacaan selanjutnya ...'


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Kalau ada pengunjung belog perasan, Laman-Seri baru sahaja buat pembaharuan untuk entry dengan menambahkan 'Teruskan bacaan selanjutnya ...' atau lebih dikenali sebagai 'read more' button (tapi Laman-Seri tak dapat buat button seperti imej di atas).

Laman-Seri berharap dengan pembaharuan ini dapat mengurangkan page load yang lembap dan entry yang berjela-jela yang mungkin menyukarkan pembacaan entry yang dipilih penunjung.

Yang tidak berapa syoknya Laman-Seri terpaksa membuat 'adjustment' untuk 3,225 entry disebabkan fungsi yang baru ini. Ada sesetengah entry pula 'lari' kerana fungsi 'Teruskan bacaan selanjutnya ...' ini macam tidak berapa 'ngam' dengan entry yang menggunakan 'bullet' atau 'numbering'. #:-S

Jika ada entry yang tidak berubah apabila anda menekan 'Teruskan bacaan selanjutnya ...', maafkanlah Laman-Seri kerana kekurangan ini masih belum dapat diatasi sepenuhnya, akibat kekangan masa.

Walau bagaimana pun, ribuan terima kasih diucapkan kepada pengunjung belog yang tidak putus-putus memberikan sokongan padu untuk Laman-Seri.




NB : Kepada yang ingin membuat perubahan yang sama, boleh jenguk : belajarngeblog

2 ulasan:

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails