“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Sabtu, Februari 05, 2011

Lelaki tak larat 'layan' isteri

~ gambar hiasan ~

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Dilaporkan, di BERLIN, seorang lelaki Turki yang terdesak dan tinggal di sini mengadu kepada polis agar memberi perlindungan kepadanya kerana isterinya sering tidak puas dengan hubungan seks mereka, kata pihak berkuasa kelmarin.

Lelaki itu datang ke balai polis tempatan di barat daya Jerman Selasa lalu, memberitahu dia tidur di sofa sejak empat tahun lalu untuk melarikan diri daripada isteri yang dikahwininya selama 18 tahun. Melalui perkahwinan itu mereka memiliki dua anak.

Kini dia bercadang untuk bercerai dan berpindah keluar dengan harapan mendapatkan rehat, terutama kerana dia mahu tiba di tempat kerja dengan rehat mencukupi.

“Ketika ini ia agak mustahil kerana isteri lelaki itu sering datang ke ruang tamu menuntut dia melakukan tanggungjawabnya. Dia minta bantuan polis untuk mendapatkan tidur yang cukup pada waktu malam,” kata polis dalam satu kenyataan.

NB: Hendak dikatakan cerita lawak, ini kisah benar. Mungkin isterinya terlalu 'kuat', atau boleh jadi suaminya yang 'lemah'. Jika di sini, boleh juga ikhtiar dengan Bonda untuk pulihkan tenaga batin lelaki.




Petikan : BHarian 28/01/2011

0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails