“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Jumaat, Ogos 05, 2011

Liwat: Polis tahan tiga murid

Pelajar tahfiz kena liwat ketika suai kenal

SUNGAI PETANI: Seorang pelajar tahfiz berusia 9 tahun terlantar di hospital sejak empat hari lalu, dipercayai diliwat, dipaksa melakukan seks oral dan didera oleh tiga pelajar senior berusia 12 tahun sebuah sekolah agama tahfiz swasta di Kupang Baling di sini, ketika mengikuti minggu suai kenal selama 40 hari, bermula Jun lalu.

Bapa pelajar terbabit yang enggan dikenali berkata, anaknya yang hanya dibenarkan ditemui selepas minggu suai kenal yang dikenali sebagai tempoh berpantang itu tamat 30 Julai lalu mengadu dia diliwat setiap malam dan akan dibelasah jika menangis oleh pelajar senior itu.

Selain anaknya, beliau mendakwa dua lagi pasangan kembar berusia lapan tahun turut di dera teruk hingga trauma tetapi mereka tidak mengadu diliwat. Sepanjang tempoh suai kenal itu, semua pelajar dilarang menghubungi keluarga atau waris mereka.

Beliau berkata, anaknya hanya merasai suasana selesa sebagai seorang pelajar selama seminggu sebelum kejadian itu.

Beliau berkata, niatnya menghantar anaknya ke sekolah agama terbabit untuk menjadi pelajar cerdik al-Quran hancur apabila anaknya diperlakukan seperti haiwan dan lebih malang mendapat pembelaan sewajarnya daripada pihak sekolah.

“Saya sedih dengan kejadian yang menimpa anak kerana tindakan murid yang hanya berusia 12 tahun mendera kanak-kanak 9 tahun dengan pelbagai cara, langsung tidak masuk akal. Pada mulanya kami sekeluarga memang tidak menyangka anak saya dipukul kerana pihak sekolah memberitahu ia adalah kesan alahan. Bagaimanapun, hati saya tersentak apabila doktor memberitahu, anak saya kena dera dan diliwat.”

“Sebaik dimaklumkan mengenai kejadian itu saya membuat laporan polis pada 30 Julai lalu iaitu pada petang hari saya dibenarkan berjumpa anak saya. Anak saya juga mengadu tidak tahan dengan sikap guru di sekolah berkenaan yang tidak menyiasat sesuatu kejadian menyebabkan dia sering mengalah kepada pelajar senior berkenaan,” katanya di sini, semalam.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu pada 30 Julai lalu dan siasatan sedang dijalankan.

**********

KETUA Putera UMNO, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim bertanya sesuatu kepada mangsa liwat di sebuah sekolah tahfiz dekat Baling.

Mangsa dakwa dipaksa makan tulang ikan, dikencing dalam mulut

ALOR SETAR: Polis menahan tiga murid Tahun Enam sebuah sekolah agama di Kuala Pegang, Kupang, Baling, berhubung kes seorang pelajar tahfiz sembilan tahun yang terlantar di hospital selama empat hari akibat diliwat, dipaksa melakukan seks oral dan didera tiga pelajar senior berusia 12 tahun.

Timbalan Ketua Polis Daerah Baling, Deputi Superintendan Abd Rahim Abdullah, berkata polis menahan tiga suspek yang disyaki terbabit dengan kejadian itu kira-kira jam 2 pagi kelmarin di sebuah surau dalam kawasan asrama sekolah berkenaan.

“Bagaimanapun ketiga-tiga mereka dibebaskan dengan jaminan polis kerana masih di bawah umur, sementara siasatan diteruskan. Kes ini disiasat mengikut Seksyen 377A Kanun Keseksaan kerana melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Sementara itu, mangsa yang dibenarkan keluar dari hospital semalam, berkata sepanjang tempoh 40 hari didera, dia berasa terhina kerana diperlakukan seperti binatang dan dalam masa sama tidak mendapat pembelaan daripada tenaga pengajar di situ.

Katanya, selain diliwat dia juga pernah dipaksa makan tulang ikan, dikencing dalam mulut dan dipaksa melakukan seks oral terhadap tiga pelajar senior yang dianggapnya sebagai syaitan.

“Semua berlaku selepas dua minggu saya mengikuti minggu suai kenal iaitu apabila saya didatangi seorang pelajar senior yang meliwat saya dan kemudian mengugut supaya tidak melaporkan kejadian itu kepada orang lain. Namun, sebab tidak tahan saya pernah beberapa kali mengadu kejadian itu kepada ustazah dan ustaz di sekolah, namun mereka tidak mempercayainya. Pernah beberapa kali pelajar senior itu kencing di atas tilam saya dan kemudian menuduh saya berbuat demikian menyebabkan saya dibelasah dengan batang paip hingga patah oleh tenga pengajar.”

“Ketika itu saya cuba menjelaskan perkara sebenar, tetapi mereka (tenaga pengajar) lebih mempercayai cerita pelajar senior. Pada satu hari saya cuba melarikan diri, namun ditangkap dan dipukul lagi oleh tenaga pengajar,” katanya.

Sementara itu, bapa mangsa berkata, atas nasihat pihak hospital beliau akan membuat laporan tambahan berkenaan pengurusan sekolah yang nyata gagal mengawasi kejadian seperti itu.

“Saya pernah dihubungi beberapa kali oleh pihak sekolah supaya menyelesaikan perkara itu, namun saya nekad menuntut keadilan bagi pihak anak saya,” katanya.

Semalam, akhbar ini melaporkan, pelajar tahfiz berusia 9 tahun terlantar di hospital selama empat hari dipercayai akibat diliwat, dipaksa melakukan seks oral dan didera tiga pelajar senior berusia 12 tahun sebuah sekolah agama tahfiz swasta di Kupang Baling di sini, ketika mengikuti minggu suai kenal selama 40 hari, bermula Jun lalu.




Petikan : BHarian 04/05/2011 dan BHarian 05/08/2011

0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails