“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Jumaat, Julai 02, 2010

Pijak, ugut bunuh isteri ditahan

Lelaki panas baran gunting rambut mangsa secara paksa

MUAR: Polis menahan seorang lelaki selepas dia bertindak memotong rambut isterinya secara paksa dan mengugut membunuhnya, dalam kejadian di rumahnya mereka di Jalan Daud, dekat sini, Jumaat lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang itu, lelaki berusia 33 tahun dan tidak bekerja itu turut memijak badan isterinya selepas mangsa dikatakan membuat laporan polis mengenai tindakan suaminya yang sering memukulnya.

Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli, berkata sehari sebelum kejadian itu mangsa membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar mengenai tindakan suaminya.

Katanya, susulan daripada tindakan isterinya, lelaki itu dikatakan pulang ke rumahnya dan terus mengunci pintu rumah bagi mengelak mangsa melarikan diri sebelum menarik isterinya ke dapur serta memijaknya ke lantai.

“Lelaki itu kemudian mengambil gunting dan menggunting rambut isterinya sehingga pendek dan turut mengugut akan membunuhnya,” katanya pada sidang akhbar di IPD Muar, di sini, semalam.

Katanya, mangsa yang bimbang dengan keselamatannya terus membuat laporan polis mengenai tindakan suami sebelum suspek ditahan beberapa jam kemudian, manakala mangsa kini dirawat di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) berikutan kesan kecederaan serta lebam di badannya.
Mohamad Nasir berkata, siasatan awal polis mendapati mangsa sering dipukul suaminya yang panas baran sejak pasangan itu berkahwin beberapa tahun lalu dengan yang terbaru dikatakan disebabkan suami marah dengan tindakan isteri membuat laporan polis mengenai tindakannya.

Katanya, suspek kini ditahan untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana ugutan jenayah dan Seksyen 323 kanun yang sama kerana kesalahan menyebabkan kecederaan.




Sumber : BHarian 02/07/2010

0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails