“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Rabu, Julai 07, 2010

7 ketakutan lelaki dalam urusan seks


AMARAN : Khas untuk pembaca 18SX, suami-isteri yang sah dan juga buat rujukan bakal-bakal pengantin yang akan mengakhiri zaman bujang SAHAJA.
~ Terima kasih ~


Dalam perihal seks, kaum lelaki sebolehnya mahu diri mereka dilihat oleh pasangan sebagai lelaki yang gagah, sentiasa bernafsu dan mampu memberi kepuasan kepada isterinya. Mereka juga mahu digambarkan berkeyakinan dalam urusan seks.

Namun tahukah anda di sebalik imej gagah perkasa dan macho itu hakikatnya golongan ini tidak sentiasa tampil yakin saat berhubungan intim dengan pasangannya. Mereka tetap dibelenggu oleh beberapa ketakutan. Malah ada ketakutan ini menghantui diri kaum lelaki hingga menjejaskan prestasi seks mereka sendiri. Apakah ketakutan yang dialami oleh lelaki ini? Kali ini menyenaraikannya 7 ketakutan lelaki dalam urusan seks.

1. Saiz penis kecil

Ukuran alat sulit ini menjadi tanda kejantanan bagi seorang lelaki. Lagi besar ukurannya maka lagi hebat seseorang lelaki itu. Sekiranya seseorang lelaki itu merasakan ukuran penisnya lebih kecil dari yang sepatutnya, secara automatik ia akan menjadi ketakut an bagi seseorang lelaki. Malah boleh menghilangkan keyakinan diri.

2. Tidak mampu memuaskan pasangan

Walaupun sudah berusaha memberi kepuasan tapi ada kalanya pasangan tetap tidak mampu meraih kenikmatan seks. Perkara ini ternyata akan membuatkan seorang lelaki berasa kecewa. Malah sampai satu tahap dia berasa gagal untuk membahagiakan pasangan mereka. Walhal wanita selalunya tidak menjadikan orgasma sebagai satu ukuran kepuasan atau kebahagiaan

3. Ejakulasi awal

Lelaki akan berasa kurang perkasa jika lebih dulu mencapai kepuasan daripada pasangannya. Biasanya ini terjadi pada lelaki yang baru mendirikan rumah tangga dan belum mahir lagi tentang hubungan seks. Mereka akan sukar mengawal emosi serta hasratnya, maka hasilnya adalah ejakulasi awal.

4. Kehilangan hasrat seksual

Sememangnya sesuatu yang normal jika sesekali tidak berasa bernafsu untuk seks. Walau sudah digoda oleh pasangan namun hasrat itu tidak jua timbul. Keadaan ini mungkin disebabkan oleh stres atau keletihan. Namun biar sesekali kehilangan nafsu seks, lelaki akan cukup risau kerana bimbang hasrat itu akan pergi buat selama-lamanya.

5. Pasangan tidak lagi dianggap menarik

Perkara ini bukan saja ditakuti oleh lelaki tapi juga wanita. Jika anda sudah berasa sedemikian maka ada baiknya meminta nasihat daripada pakar tentang hal ini. Mungkin kerana sudah tiada rasa cinta atau sayang atau mungkin sudah terpikat dengan insan lain. Ini sememangnya satu isu besar.

6. Takut isteri hamil atau terjangkit penyakit seksual

Tidak semua lelaki bersedia untuk bergelar bapa walau sudah lama berkahwin. Lelaki sebegini akan jadi cukup berhati-hati dalam urusan seks kerana bimbang pasangannya akan hamil. Sikap hati-hati ini kadang kala akan menyebabkan hasrat seks itu sekali gus menurun. Begitu juga kebimbangan pasangan terjangkit penyakit seksual apatah lagi jika lelaki itu sendiri memang mengalaminya.

7. Takut kecewa

Kebiasaan lelaki menonton filem lucah memberi kesan buruk kepada kehidupan seksual mereka. Kerap kali mereka membayangkan pasangan akan memberi layanan seks yang sama panas seperti apa yang ditonton dalam fi lem. Namun kenyataannya wanita tidak mampu bersikap ekstrem dalam perhubungan seks. Keadaan ini akan menimbulkan kekecewaan.





Capaian entry berkaitan :
  • Sila rujuk artikel berlabel 18SX.

0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails