“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Khamis, Mei 27, 2010

Agar seks sentiasa membara


Selamat sejahtera,

Bacaan ini khas untuk mereka yang sudah ada sijil nikah yang sah sahaja. Kepada mereka yang masih tidak ada pasangan atas sebab musabab tersendiri, jangan nak menggatalkan mata membaca artikel ini. Adalah menjadi tanggungjawab kalian menanggung apa-apa risiko meraban atau raban teben jika masih berdegil untuk menghabiskan artikel ini.


Satu ketika dahulu banyak hak kaum wanita telah dinafikan termasuklah dalam hal yang peribadi iaitu seks. Hanya lelaki yang layak berbicara mengenai seks dan menikmatinya. Sementara wanita sebagai isteri pula harus bersedia melayani suaminya meskipun dia tidak menikmati. Tapi itu semua cerita lebih 50 tahun yang lalu, kini semua pandangan tersebut telah berubah. Kini, masyarakat lebih terbuka, wanita sebagai isteri dapat dan seharusnya menikmati seks. Sekiranya suami isteri menghadapi masalah mengenai seks ia perlulah dibincangkan sesama mereka ataupun mendapatkan bantuan pakar bagi mengatasi permasalahan yang dihadapi.

Suami wajib memberikan apa yang diperlukan oleh isteri dari dirinya. Begitu juga dengan isteri, wajib memberikan apa yang diperlukan suami. Isteri di waktu ini bukan hanya sebagai pemuas nafsu suami. Seks juga perlu dipandang sebagai aktiviti yang murni dan bukan sesuatu aktiviti yang harus dimalukan. Seks merupakan penyatuan lelaki dan wanita untuk mewujudkan kasih yang telah diberikan Tuhan pada manusia. Oleh itu ia seharusnya sesuatu yang harus dihargai.

Seks penting buat suami

Seseorang isteri haruslah menyedari bahawa seks begitu penting dalam perkahwinan dan juga buat suami. Seks merupakan salah satu bentuk komunikasi suami-isteri yang terdalam. Apabila suami-isteri bertengkar dan tidak ada jalan keluarnya, seks merupakan salah satu penyelesaian terbaik untuk mereka rujuk kembali. Sebagai seorang isteri anda harus melakukan sesuatu agar ghairah cinta anda tetap membara tidak kira berapa pun usia pernikahan anda. Jadilah pengambil inisiatif dalam bercinta.

Tubuh wanita dapat membangkitkan ghairah seksual bagi seorang lelaki, jadi jagalah penampilan dan tubuh anda. Namun seorang lelaki bukan hanya memerlukan tubuh isterinya sahaja tetapi juga semangat dan ghairah untuk bercinta dengannya. Bagi mencipta kehidupan seks yang mengghairahkan terdapat dua pendekatan yang boleh dipraktikkan iaitu :

Pendekatan romantis

Ciptakan suasana romantis untuk membangkitkan kembali ghairah untuk bercinta. Mulakanlah memberikan ciuman tak terduga di waktu pagi sambil mengucapkan “I love you”. Selain itu cubalah seminggu sekali sebelum suami anda pulang, anda telah selesai memasak dan memberi makan anak; mandilah dengan sabun mandi yang harum dan riaslah diri anda lain dari biasanya. Sambutlah dengan gembira ketika suami pulang. Jika anda memiliki nama kesayangan sewaktu bercinta dulu, sambutlah suami dengan panggilan itu ketika dia tiba di pintu rumah.

Hargai fizikal suami

Buatlah suami anda berfikir bahawa anda sangat memerlukannya secara fizikal. Rayulah dirinya. Namun untuk merayunya anda harus tahu apa yang disukainya. Sering kali apa yang disukai oleh lelaki tidak disukai wanita. Selain itu buatlah suami anda tahu bahawa anda menyukai dan menghargai fizikalnya. Biarkan dia tahu bahawa tubuhnya memberikan kepuasan seksual tersendiri bagi anda. Anda boleh melakukannya dengan mengucapkan melalui kata-kata anda atau dengan menyentuh tubuhnya. Mungkin matanya, dadanya yang bidang atau senyumnya, katakanlah dengan tulus.

Pastikan dia tahu bahawa dia adalah kekasih yang terbaik. Hayati permainan cintanya dengan semangat. Seorang lelaki sangat gembira bila melihat isterinya menikmati permainan cinta bersamanya. Tapi anda jangan pula pura-pura mengalami orgasma untuk mendorong egonya kerana perkara itu akan membuat suami anda lebih cepat mengalami orgasma sebelum anda. Buat dia memahami akan waktu yang anda perlukan untuk mencapai kenikmatan puncak.

Jangan biar suami hilang ghairah

Isteri juga punya tugas yang cukup penting terutama setelah usia perkahwinan semakin bertambah. Seorang lelaki cukup tertawan dengan penampilan wanita yang sentiasa cantik, oleh itu pergunakanlah kecantikan yang ada untuk menambat hati suami. Jangan berikan alasan anak yang ramai dan kerja yang banyak untuk anda mengabaikan penampilan di rumah dan menolak ajakan seks dari suami. Layanlah suami mengikut kehendaknya dan di samping itu pastikan ghairah suami tetap membara dengan penampilan anda yang seksi dan menggoda ketika bersama dengannya. Nescaya kehidupan seks pasti tiada akan tawar biarpun usia perkahwinan semakin lama.

Sumber : MW


0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails