“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Isnin, Mei 31, 2010

BUKU : Cipta Syurga Hati - HM Tuah



Assalamualaikum warahmatullah,

Saya saya masukkan entry ini, nak kongsikan apa yang sedang saya baca. Buku ini baru saja saya beli di MPH Giant Shah Alam, Jumaat [28/05/2010] lepas.

Serba-sedikit tentang buku ini :

Author : DR HM TUAH ISKANDAR
Publisher : KARYA BESTARI
Price : MYR15.00

Hati dalam konteks buku ini bermaksud jiwa, kalbu atau sanubari. Ia membabitkan batin seperti perasaan, fikiran serta cita-cita yang terkandung di dalam hati kita. Cipta pula bermaksud kekuatan yang ditolak oleh kekuatan berfikir dan kekuatan berinovasi.

Jadi, pengisian CIPTA SYURGA HATI adalah satu usaha mencipta sesuatu yang tidak dapat dilihat dalam bentuk benda tetapi boleh diterjemahkan melalui peribadi yang molek, menarik, betul, patut lagi munasabah. Ia bertujuan mendamaikan jiwa untuk melalui hidup seadanya.

Yakinlah bahawa syurga di hati mampu dibentuk bergantung pada kesediaan hati itu sendiri. Misi buku ini dalah memberikan kita rasa bahagia seakan syurga sebagaimana ungkapan 'rumahku syurgaku'.

Justeru, kita akan dapati banyak hujah DR. HM TUAH ISKANDAR al-HAJ berpaksikan pendirian suci ini apabila mengetengahkan satu-satu persoalan untuk mencipta syurga di hati di dunia yang bakal fana ini.

Saya amat tertarik dengan kupasan bab 'fitnah menfitnah' yang dibawa Dr HM Tuah. Jika ada kelapangan, insya Allah saya akan kongsikan di sini.

Moga-moga ilmu yang dikongsi ini dapat dimanfaatkan bersama. Amiin.


0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails