“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Ahad, Mei 09, 2010

SELAMAT HARi iBU


Assalamualaikum warahmatullah,

Sempena sambutan Hari Ibu Sedunia yang diraikan setiap 10 May, saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat hari ibu, kepada semua ibu dan juga bakal ibu yang membaca blog ini.

Semoga gembira selalu, diberkati dan beroleh kebahagiaan di dunia dan akhirat. Sebagai manusia kita dilahirkan melalui perut ibu, ibu jugalah yang menyusukan dan menyuapkan kita dikala kita lapar dan dahaga.



Ibu jugalah yang setia menemani kita dikala kesedihan dan kesepian. Ketika kita gembira juga, ibu insan pertama yang berkongsi kegembiraan bersama kita. Ketika kita sakit, ibu juga yang bersengkang mata untuk kita, malahan banyak lagi perkara lain yang ibu lakukan terhadap kita, yang tidak dapat dibanding dengan orang lain.

Tidak kira tohmahan atau kejian yang diterima oleh ibu, lantaran sikap buruk kita. Cintailah ibu dengan sepenuh cinta. Semoga kita menjadi ibu yg terbaik buat anak-anak kita. Amiin..



Ya Allah, wanita yang membaca mesej ini adalah seorang ibu yang cantik, kuat, sabar dan saya menyayanginya.
Kau tingkatkanlah kehidupannya dengan rezeki yang berkat,
kau rahmatilah setiap langkahnya dalam mencari rezeki keluarganya.
Kau bersihkanlah hatinya...
kau kuatkanlah imannya...
Kau peliharakanlah dirinya daripada fitnah dunia...
Amiin.. Ya rabbal alamiin...


0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails