“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Rabu, Mei 05, 2010

Suami cuba toreh kemaluan isteri



MELAKA 4 Mei - Kurang 24 jam kejadian seorang suami membunuh isterinya di Kuala Lipis, Pahang, kelmarin kerana cemburu, seorang lagi wanita menjadi mangsa kekejaman suaminya di Taman Bertam Perdana di sini.

Namun kali ini, suspek berusia 40-an yang juga seorang anggota tentera cuba bertindak menoreh kemaluan isterinya dengan sebilah pisau. Semuanya gara-gara suspek mendengar 'bisikan suara halus' di dalam rumahnya yang mengatakan isterinya itu mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner Mohd. Adnan Abdullah berkata, kejadian berlaku kira-kira pukul 10 pagi semalam, ketika mangsa berusia 30-an berada di dapur rumahnya. Menurut beliau, ketika kejadian, anak bongsu pasangan itu yang berusia empat tahun berada di ruang tamu manakala tiga lagi anak mereka ke sekolah.

"Suspek tiba-tiba menerpa isterinya yang bekerja sebagai jururawat dari belakang lalu menoreh kemaluan mangsa. Mangsa yang rebah di lantai dan berlumuran darah, mujurlah sempat menghubungi ambulans," katanya ketika ditemui di pejabatnya di sini hari ini. Tambahnya, semasa ambulans dan polis tiba, suspek yang dalam keadaan tenang menunjukkan tempat dia mencampakkan pisau digunakan untuk menyerang isterinya.

Mohd. Adnan berkata, mangsa kemudian dikejarkan ke Hospital Melaka dan keadaannya dilaporkan stabil. Suami mangsa katanya, kini di tahan di Wad Psikiatri hospital sama untuk mendapatkan rawatan. Siasatan awal mendapati suspek bertindak demikian kerana kononnya terdengar suara halus mengatakan isterinya mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain.

"Suspek mendakwa sebelum kejadian, dia terlihat jin-jin berterbangan dalam rumah sambil berbisik tentang perbuatan terkutuk isterinya," katanya. Beliau berkata, hasil maklumat awal, mangsa memberitahu suaminya menunjukkan perubahan sikap dengan suka berdiam diri sejak seminggu lalu.

Tambahnya, mangsa turut mendakwa suaminya pernah mencekik wanita itu di dalam bilik sambil menyoal sama ada dia mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain, pada 27 April lalu.

"Mangsa yang tidak mengaku kemudian dilepaskan tanpa dicederakan. Kes itu disiasat di bawah Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan," katanya.



Kelmarin, seorang isteri, Rosmawati Abdul Rahman, 39, menemui ajal akibat kepalanya dihentak, selain perut, dada dan paha dipijak oleh suaminya yang tiba-tiba naik angin. Rujuk Bunuh isteri: Lelaki serah diri kepada polis.

Kejadian kira-kira pukul 5 petang itu berlaku selepas anak pasangan terbabit mengadu kepada suspek yang berusia 46 tahun bahawa ibunya bercakap dengan seorang lelaki menerusi telefon di rumah mereka di Ladang Selborne, Kampung Padang Tengku, Kuala Lipis, Pahang.

Sumber : Utusan 05/05/2010


0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails