“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Rabu, Mei 05, 2010

Bunuh isteri: Lelaki serah diri kepada polis



Isteri dibunuh depan anak


KUANTAN 3 Mei - Berang apabila diberitahu isterinya bercakap dengan seorang lelaki menerusi telefon, seorang pekerja ladang bertindak kejam sehingga sanggup membunuh isterinya itu di hadapan anak mereka di sebuah ladang di Kampung Padang Tengku, Kuala Lipis semalam.

Wanita malang itu, Rosmawati Abdul Rahman, 39, menemui ajal akibat kepalanya dihentak, selain perut, dada dan paha dipijak oleh suaminya yang tiba-tiba naik angin. Kejadian menyayat hati itu berlaku kira-kira pukul 5 petang selepas anak pasangan itu mengadu kepada suspek yang berusia 46 tahun bahawa ibunya bercakap dengan seorang lelaki menerusi telefon di rumah mereka di Ladang Selborne.

Ketua Polis Daerah Kuala Lipis, Supritendan Abdul Razak Hassan berkata, kejadian berpunca apabila anak mereka yang berusia 12 tahun mengadu kepada suspek, mangsa berbual dengan lelaki lain di telefon.

"Suspek yang juga berada di dalam rumah ketika itu tiba-tiba naik angin lalu bertengkar mulut sebelum bertindak agresif menolak mangsa. Tidak cukup dengan itu, suspek dipercayai memijak perut, dada dan paha isterinya seterusnya mencekik dan menghentak kepala mangsa ke lantai," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini hari ini.

Abdul Razak memberitahu, suspek yang bekerja di ladang itu terus memukul isterinya sebelum berhenti selepas mendapati mangsa tidak sedarkan diri. Berikutan itu, katanya, anak mangsa memaklumkan kejadian tersebut kepada kakaknya yang sedang bekerja berdekatan dengan rumah mereka.

"Suspek yang menyedari kehadiran seorang lagi anaknya ke rumah itu kemudian melarikan diri. Anak mangsa meminta bantuan jiran sebelum membuat laporan polis," katanya.

Beliau menambah, mangsa disahkan meninggal dunia tetapi punca kematian masih belum diketahui. Katanya, hasil bedah siasat oleh pasukan Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang mendapati, mangsa mengalami kecederaan teruk pada keseluruhan badan.

"Susulan kejadian itu, polis sedang memburu suspek yang kini dipercayai masih bersembunyi di sekitar Lipis dan Bentong. Kes ini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan kami memohon kerjasama suspek supaya menyerah diri kepada polis," katanya.

Menurut Abdul Razak, pasangan terbabit yang bekerja di ladang berkenaan mempunyai enam anak berusia antara 2 hingga 19 tahun. Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai suspek diminta menghubungi talian hotline IPK Pahang di 09-3121999.

Sumber : Utusan 04/05/2010




Bunuh isteri: Lelaki serah diri kepada polis

KUALA LIPIS 4 Mei - Suspek yang disyaki memukul isterinya sehingga mati hanya kerana cemburu apabila wanita itu bercakap dengan lelaki lain menerusi telefon kelmarin, menyerah diri di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Lipis, di sini malam tadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Ibrahim Sharif berkata, suspek yang berusia 46 tahun itu berbuat demikian pada pukul 10.30 malam dengan ditemani oleh ahli keluarganya.

"Berikutan itu, suspek telah ditahan reman selama seminggu sehingga Isnin ini bagi siasatan lanjut," katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi di sini hari ini.

Dalam kejadian itu, mangsa dibunuh kejam oleh suaminya di depan anak-anak mereka di sebuah ladang di Kampung Padang Tengku, Kuala Lipis. Kejadian berlaku kira-kira pukul 5 petang apabila anak pasangan itu mengadu kepada bapanya yang mangsa, Rosmawati Abdul Rahman, 39, bercakap dengan seorang lelaki menerusi telefon di rumah mereka di Ladang Selborne.

Suami mangsa yang tiba-tiba naik angin, dipercayai menghentak kepala mangsa selain perut, dada dan pahanya dipijak-pijak. Hasil bedah siasat mendapati, mangsa mengalami kecederaan teruk di keseluruhan badan. Ibrahim berkata, kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Sumber : Utusan 05/05/2010


0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails