“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Isnin, Mei 10, 2010

Suami pukul isteri lambat masak mi



KENINGAU 9 Mei - Hanya kerana lewat menyiapkan mi segera apabila diarahkan, seorang wanita telah ditumbuk, ditendang dan dipijak oleh suaminya yang berang di rumah pasangan itu di Kampung Kota Ayangan dekat sini kelmarin.

Malah, apa yang lebih menyedihkan, mangsa turut disiram dengan air panas selain pakaiannya dikerat dengan parang oleh suspek sehingga menyebabkan wanita itu berbogel.

Ketua Polis daerah, Deputi Supritendan Zahari Mohamed berkata, suspek yang berusia 38 tahun telah ditahan selepas isterinya membuat laporan polis semalam.

"Dalam laporan yang dibuat mangsa, dia mendakwa suaminya bergegas ke dapur dan menyimbah mi segera yang sedang mendidih ke atas badannya sehingga menyebabkan dadanya melecur. Suspek yang merupakan seorang petani kemudian dikatakan mengejar mangsa yang melarikan diri ke luar rumah dan menarik rambut mangsa selain menumbuk dan memijak mangsa. Tidak cukup dengan itu, mangsa juga mendakwa ditarik naik ke atas rumah sebelum diugut dengan sebilah parang serta pakaian mangsa dikerat sedikit demi sedikit dengan parang," katanya di sini hari ini.

Menurutnya, mangsa yang mengalami kecederaan di bahagian dada, paha dan hampir keseluruhan anggota badan akibat dipijak, kemudian mendapatkan rawatan di Hospital Keningau. Beliau memberitahu, kes ini disiasat di bawah seksyen 324 Kanun Keseksaan.

Sumber : Utusan 10/05/2010


0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails