“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Khamis, Februari 11, 2010

Buku '101 cara dera suami' dijual



Saya berkesempatan terjumpa maklumat di bawah : Sebuah buku menggariskan 101 cara yang boleh dilakukan isteri untuk 'mendera' suami dikeluarkan sebuah pengacara stesen radio di bandar raya New York. Rujuk about the book untuk maklumat lebih lanjut.

Buku itu berjudul '101 Ways to Torture Your Husband' (101 Cara Untuk Mendera Suami) ditulis oleh Maria Garcia-Kalb, lapor akhbar The Sun.

Akhbar itu menyatakan, buku itu membincangkan pelbagai taktik bijak yang boleh dilakukan wanita ke atas pasangan masing-masing sehingga mereka ‘melutut’ minta ampun. Ia dikatakan manual yang bagus untuk setiap isteri yang bercita-cita untuk membuat suami mereka nakal, ‘membayar’ kesalahan yang suami mereka lakukan.
Buku itu juga menyatakan, ‘kemuncak penderaan’ yang boleh dilakukan isteri ialah dengan memakai pakaian seksi ketika tidur tetapi tidak mempedulikan suami sepanjang malam.

Antara petua Maria yang lain termasuk bertanya suami berulang kali sama ada sudah gemuk sambil menunjukkan tubuh sendiri yang masih menawan atau terus mengatakan dia memang gemuk bagi ‘menyentuh’ egonya.
Berapa banyak kali anda meminta suami anda untuk melakukan tugas yang sederhana seperti "memandikan binatang peliharaan" hanya untuk melihat dia berlalu pergi dengan teman-temannya dalam beberapa saat dan meninggalkan anda untuk melakukan pekerjaan yang 'kotor'?
Bilakah kali terakhir dia melakukan sesuatu yang menyenangkan bagi anda, seperti membawa anak-anak ke taman sementara anda berehat atau bersantai selama satu jam?
Adakah dia pernah melakukan sesuatu tanpa diminta?
Adakah anda bosan dengan keegoan yang luar biasa dan perilaku yang tidak bertimbangrasa?
Menurut Maria, walaupun anda tidak melakukan seperti yang disarankan di dalam buku 101 Cara Untuk Mendera Suami, sekurang-kurangnya ia akan menceriakan mood anda dan mampu membuat anda tersenyum.

0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails