“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”


“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”


Jumaat, Februari 12, 2010

Lapan murid perempuan dakwa dicabul ustaz gatal

Oleh Junita Mat Rasid [junita@bharian.com.my]

Perbuatan terbongkar selepas diadu kepada guru kaunseling

TANGKAK: Sekurang-kurang lapan murid perempuan Tahun Empat mendakwa menjadi mangsa cabul apabila bahagian paha dan alat sulit diraba serta buah dada mereka diramas oleh seorang ustaz yang mengajar al-Quran dalam kelas pendidikan Islam di sebuah sekolah, dekat sini, 1 Februari lalu.

Kejadian terbongkar selepas sekumpulan murid perempuan itu membuat aduan kepada guru kaunseling sekolah berkenaan mengenai perbuatan ustaz berusia 30-an berkenaan ketika sesi persekolahan kelmarin.

Berikutan itu, keluarga lapan murid terbabit membuat laporan polis berhubung kejadian itu pada kira-kira jam 8 malam kelmarin dan awal pagi semalam, dan semua murid berkenaan turut dibawa membuat pemeriksaan kesihatan di Hospital Tangkak (HT).

Difahamkan, ramai lagi murid sekolah itu turut menjadi mangsa ustaz terbabit dan siasatan kini masih dijalankan bagi mengenal pasti jumlah sebenar mangsa.

Seorang ibu mangsa, berusia 41, berkata beliau tidak menyangka perubahan sikap anak bongsunya yang seolah-olah trauma dan takut untuk ke sekolah sejak awal tahun ini mempunyai kaitan dengan perbuatan ustaz yang didakwa mencabul anaknya.

Katanya, sebelum ini anaknya sering menangis dan memberi alasan tidak sihat untuk ke sekolah dan keadaan itu semakin ketara sejak awal bulan ini menyebabkan beliau menghantar anaknya mendapatkan rawatan di klinik swasta tetapi disahkan tidak menghidap sebarang penyakit.

"Akhirnya selepas berulang kali dipujuk, akhirnya anak saya mendedahkan bahawa seorang ustaz di sekolahnya meraba badannya dan meramas buah dadanya sehingga beliau takut dan sering menangis," katanya di HT, di sini semalam.

Beliau berkata, anaknya turut memaklumkan bahawa ustaz itu sudah melakukan perbuatan itu sejak tahun lalu dan semakin serius sejak sesi persekolahan tahun ini sehingga menyebabkan anaknya sentiasa trauma untuk ke sekolah dan sering demam.

Seorang bapa mangsa, berusia 42, pula berkata perbuatan ustaz itu terbongkar selepas anaknya bersama beberapa lagi rakannya mengadu kepada seorang guru kaunseling sekolah berkenaan.

Katanya, anaknya mendakwa ustaz itu merabanya sehingga paha ketika mengajar kelas tambahan untuk meningkatkan kemahiran membaca al-Quran yang diadakan pada setiap Isnin.

"Susulan itu saya menghubungi ibu bapa keluarga lain yang kemudian turut dimaklumkan bahawa anak mereka turut menjadi mangsa ustaz yang turut digelar sebagai ustaz gatal di sekolah berkenaan menyebabkan mereka bertindak membuat laporan polis bagi membolehkan siasatan lanjut dijalankan," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris, ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan mengenai kes itu dan siasatan sedang dijalankan.




Sumber : BHarian 2010/02/12

0 KOMEN:

Catat Ulasan

Kongsikan komen anda di sini...

Related Posts with Thumbnails